۱۳۸۷ فروردین ۶, سه‌شنبه

وبلاگ Weblog

وبلاگ

..

به پیری جوان شد ز گفتار او -
روانم ،، نشاید شدن با وی ام ، روبرو
‫‫ستوده مرا و همین صفحه ام -
سرود و نوشتی ، که بر کرده ام
.
چو شعر و سروده ، زمن دیده ای -
جوانم ، تو پندار چو خو د ، کرده ای
‫‫مرا داده لینکی ، که پیدا کنم -
به سبکش ورا ، وب ، تماشا کنم
.
‫‫بدین سان جوانان کنند ، صفحه رو -
مرا صفحه دیدی ، ندیدست رو
‫‫به وب سازی اش ، بُد ، نوین ایده ها -
گرافیک و فورم و فراوان ، ادا
.
‫‫تو را دخت زیبا ، هنوز، سال هست -
مرا ، سال دیگر ، نوازد به شصت
‫‫و لیکن جوان است ، چو اندیشه ام -
شبان وب نویسی ، شده پیشه ام
.
به پندار و افکار ، دارم اندر، بسی -
بسال و زمانه به آخر ، نمانده بسی
نوشتن به سایت و، بلاگ است، غنیم -
بگرما، نه باد است، خوش آید نسیم
.
‫‫نوشتن بُده کار من، از زمانی، جوان -
به تکثیر و گستر، نبوده توان، آن زمان
‫نمایم به وب بر ، نوشته عیان -
که خوانند و دانند ، دیگر کسان
.
‫‫که روح من از ، خاک ایران بود -
توانم ، ز شور آفرینان بود
‫‫بسان بزرگ مرد والای توس -
بدارم دلی پر ، ز آلام روز
.
‫‫که جُورست ، بزرگان ملل را ، مدار -
ربودند ز بوم و ز مردم ، ز کشور قرار
‫ستا نندمان ، کان و نفت و جوان -
به مردان دولت هم و ، انفیان
.
‫به انکار والا تباران این مرز و بوم -
ز خارج بکو شند و خائن ، همی اندرون
‫بسازند همین خوار ، پیشین من -
که شاید کنند ، خویش ، هم پیش من
.
‫‫چه اندک نگاشت ، اصل و ایمان من -
نه پرورد چو کوروش ، ‫جز ایران من
‫‫ندارد جهان چون ، فریدون و جمشید کی -
نیارد زدود ، فخر پیشین ، ز وی
.
‫‫بفردوسی و حافظ و سعدی اندر جهان-
نبُد دست یازی ، کس ، اندر توان
..
سوز
 ۰۶،۰۳،۲۰۰۸ −−  ‫‫ 06.03.2008 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر